Thursday, October 27, 2011

Salahkah kita (bahagian 2)

..Lepas apa yang terjadi untuk jangka masa yang lama kami tak berhubung, akhirnya aku jumpa orang baru dalam hidup aku begitu juga dengan si dia, aku tahu semua itu dan aku sedar memang tiada jodoh antara aku dengan si dia. Banyak yang aku belajar selama aku dan dia tak berhubung antara satu sama lain, aku belajar untuk mengikhlaskan dia bahagia dengan orang lain walaupun tidak untuk permulaannya dan aku juga belajar untuk menerima orang baru dalam hati aku yang dah hancur dan tertutup untuk orang lain. Namun, apa yang aku harap untuk jadi seorang yang kuat dan tabah tak kesampaian. Hubungan aku dengan orang baru akhirnya terkandas juga “No one could replace you in my heart” hanya itu yang mampu aku pendam dalam hati.

Tapi aku berterima kasih kepada orang baru yang sudi memberi aku kebahgiaan walaupun hanya sekejap. Terima kasih sangat-sangat. Si dia pula dengan orang baru dalam hidup dia dan aku lihat dia memang bahgia, aku pun turut bahgia untuk si dia. Mula-mula nak tahu kenapa aku tulis “salahkah kita”, sebab hubungan aku denga si dia bermula lagi apabila aku balik ke kampung halaman. Dan kami berdua memang dah single sebab dia pun baru putus dengan kekasih hati dia jadi tiada halangan antara kami untuk menjalin semula hubungan yang telah lama terkandas. Allah memang Maha Besar ! Syukur Alhamdulillah ! itulah anugerah Allah yang beri aku semangat lepas apa yang dah jadi pada aku sebelum ini. Syukran Ya Allah !

Dan hanya Allah saja yang tahu betapa bahgianya aku dengan pemberianNYA padaku. Tapi disebalik kebahgiaan aku dan si dia, dugaan yang aku tak pernah sangka datang. Aku sebagai seorang perempuan, memang tak dapat nafikkan yang aku tak dapat terima kenyataan kalau kekasih hati yang teramat sangat aku sayang tiba-tiba berhubung balik dengan sang mantan yang tiba-tiba muncul dalam kehidupan aku dengan kekasih hati yang tengah bermasalah dan akhirnya hubungan kami terkandas, sang kekasih hati pula menjalin semula hubungannya dengan sang mantan. Itu adalah situasi yang aku gambarkan untuk cerita aku, si dia dan sang mantan. Di pendekkan cerita aku adalah sang mantan yang tiba-tiba muncul dalam cerita cinta si dia dengan kekasih hatinya.

Di sebabkan kemunculan aku secara tiba-tiba juga, aku di di anggap sebagai perampas. Sungguh sakit bila aku dengar ayat itu. Tapi salahkah aku dan salahkah kita ? bila hubungan aku terjalin balik dengan si dia? Apa yang terjadi tak pernah aku rancang untuk semua itu dan tak pernah ada kesal dalam hati. Aku dengan si dia kembali bersatu kerana persaan yang ada pada kami sejak dulu lagi walaupun kami pernah bertemu dengan orang baru dalam hidup kami. Ya Allah, aku hanyalah hambaMu yang tak sempurna walaupun begitu aku bersyukur sangat-sangat kerana Kau telah satukan kembali hati kami seperti sekarang ini dan semoga hubungan kami kekal selamanya di dunia dan akhirat. Amin Ya Rabbal Alamin ...

1 comment: